Den här webbplatsen använder sig av cookies för att tillhandahålla information till webbplatsens ägare hur besökare navigerar och hanterar sidan via Google Analytics.

Om cookies

Sedan den 1 juli 2011 så får cookies och annan teknik som används för att lagra eller hämta uppgifter bara användas med besökarens samtycke – detta samtycke lämnas på olika sätt exempelvis genom besökarens webbläsare. Om du inte vill att din webbläsare ska lämna samtycke till att cookies från pappasel.se lagras i din dator, så kan du ändra detta i din webbläsares inställningar. Läs mer på www.minacookies.se. Cookies är passiva filer som webbplatser lagrar på sina besökares datorer, bl.a. för att de ska känna igen dessa datorer nästa gång de får besök av dem.

Om GDPR

Det är viktigt för oss på Pappas El att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter. Därför är vi öppna med hur vi samlar in, behandlar och delar med oss av den information som vi sparar om dig hos oss. Vi säljer aldrig dina personuppgifter till andra företag.

Personuppgifter är all information som kan användas för att identifiera en enskild person. Exempel på detta kan vara grundläggande uppgifter om dig som namn och kontaktuppgifter. Det kan också vara köphistorik, bonuspoäng och annat i likhet med detta – du som handlat av oss vet redan att vi inte har några kundkonton, ingen inloggning och inga bonuspoäng. Varje köp är unikt hos oss och vi sparar ingen onödig, överflödig information.

De personuppgifter du lämnar vid köp ser vi till att skydda. Vi ser till att behandlingen följer både gällande dataskyddsregler, interna riktlinjer och rutiner.

På den här sidan beskriver vi hur och varför vi behandlar dina personuppgifter, samt vilka rättigheter du har.

  1. Bokning – Vid bokning lämnar du dina personuppgifter för att vi ska kunna nå dig, ställa relevanta frågor, informera om viktiga saker (det finns en hel del regler och säkerhetsföreskrifter när det kommer till el, det är därför viktigt att vi kan nå dig) vad gäller elen i ditt hem eller i din lokal. Vårt bokföringssystem heter Visma och du kan läsa allt om Vismas dataskydd här. Dina personuppgifter är trygga här. Dina personuppgifter behövs också i de fall ROT-avdraget skall nyttjas, då får Skatteverket dina personuppgifter. Du kan läsa mer om Skatteverket och hur de hanterar personuppgifter här.
  2. Betalning – När du betalar behandlingar sparas endast kvitton / fakturor enligt bokföringslagen, önskas kvitto via e-post sparas kvitto / faktura med e-postadressen också i enlighet med bokföringslagen.
  3. E-post – skickar du ett mail till oss så sparas det i 6 månader. Vi sparar ditt mail eftersom det ofta är så att ni kunder efterlyser en specifik produkt / tjänst eller har en annan fråga som vi eller ni önskar återkoppla i.
  4. Telefon – röstsamtal, samtalslista, sms och mms raderas automatiskt vid varje årsskifte.
  5. Sociala medier – De sociala medier vi använder är: Facebook. Deras villkor och avtal har vi accepterat och signerat. Vi följer deras regelverk och önskar du inte följa oss längre avanmäler du dig via respektive socialt media.
  6. Papper – Inkomna pappersbrev vilka innehåller personuppgifter destrueras kvartalsvis.
  7. Rutiner – Vid personuppgiftsincident rapporteras till Datainspektionen inom 72h – berörda informeras och händelsen dokumenteras på företaget och sparas tillsammans med den bokföring som enligt bokföringslagen skall arkiveras. Begäran om tillgång: Inom en månad skickas skriftlig kopia på personuppgifter.